Tuesday, April 26, 2011

..nitemare!!..

huwaaaaaa...what happen to me today!!dari siang smpai ke petang..sudahla stress yg amat dgn audit sepanjang hari dekat opis,..tmbah pulak dengan kejadian ptg td kat sntul link!!ya ampun..seriusss sepanjang aku ni reti pegang stering kete kene kejadian cm ni..hukhukhuk..
ceritanya td ms balik lepas je dr jem2 yg semput tu elok naik ke sentul link tu mmg dah perasan kete wira ni dah main2 lampu..i guess he ( aku agak je jantan!!) want to hurry la..tapi masalahnye aku ni tk boley la pulak nk rushing ke kiri sbbnye kebetulan belah kiri tu ade beberapa ketul kereta ngn motor..so aku decide mau pecut utk lepas kan kete n motor tu & amik kekiri..tp sila la paham..kereta auto nk tetiba laju kt jalan yg mendaki ingt cepat ke pickup nye..agak la lambat..so bila dah boleh lepas kereta n motor yg berapa ketul tu aku nk kekiri la..haaaaaa, ntah tetiba kereta yg sama yg main2 lampu tu tetiba cucuk2 kat belah kiri tu..huwaaaaaaaa!nk mampus ke ape..so aku kekanan la balik..dia pon kekanann jugakkkk!huaaaaaaaaa..sngt la babisssssss!!aku tgh laju la gilerr!tau tk kete aku tu dah melayang2 ko buat!cilakaaaakk punya olang..cucuk rapat tk hingat!!agak kesialannnn tahap 18ratus juta!!babissssssssssss laaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr!!the best part is....yg aku feeling2 dia nk hurry pada mulanyaa tu tipu belakaaaaaaa!lepas dia dpt potong aku dia jalan gilaaa relaxx!NO RUSHING ATT ALL!! (kesialan ke tak kesialan!!!))

huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...tau tak kalo aku kalut2 handle tadi aku ni boley mati kejang kt situ!!kete tu boleh berpusing2 180darjah 18juta kali kt situ!!kalo aku sorang je yg mati berkecai ngn kete aku kt situ tk pe..kalo tetiba melibatkan kete2 lain org lain.. mcm mane bongokkkk!!wawawawaaaaaa..sngt ngeri keadaannye tadi..rasa punggung ni tk dok atas kerusi!!(tetiba feelingnye sama cm takot naik spaceshot kt genting tuh!!huhu)..sy tk sempat nk snap pic kereta tu..sebb terlalu menggelabah..cuma dpt hafal no plat kete jer..WJG je pon!yg lain tk ley ingt dah..waktu tu rasanya mau menjerittttt & nanges je! :'( 
 org yg 1st aku call ms tu kksya..sbb sblm tu mmg tgh ckp ngn kksya~ masa tu rasa mau nangess..kan dah jerit2 mcm org histeria kt tepon tu!!huwaaaaaaa...tk dpt bygkan kalo aku kalut td!!gud bye my fren la jawabnya..see u in heaven je la..uhukhukhukhuk..sebaik kereta tu menghala terus ke jalan sentul..kalo tetiba kereta tu msk kat area taman dato senu kompem aku repot pulisss!huhuhu..


Terima Kasih Ya Allah Kau masih melindungi aku dari segala bencana yg tidak diingini itu..Sesungguhnya aku yakin dugaan dan cubaan yg Kau berikan ini adalah jua peringatan yg Kau berikan pada ku umatMu yang sentiasa melakukan kekhilafan...Ya Allah, ku mohon Kau tabahkan hatiku utk terus mengharungi kehidupan ini..kuatkan pegangan dan iman ku agar aku sentiasa berada dijalan Mu..InsyaAllah...Amin..



2 comments:

  1. huuuu
    seram2
    nasib u takde ape2!
    syukur

    ReplyDelete
  2. tu la tu...Alhamdulillah tk jadi ape2 yg tk perlu jadi..hehe

    ReplyDelete