Friday, September 21, 2012

..dah habis dah...

habis? ape yg dah habis? raya la..hahaha...officially nya kalo ikot mmg dah abis la kan raya kan? ke mggu ni masih ada lagi yg buat open house?? hehe...sebut psl open house...thn ni umah aku mmg close house sungguh la..hahaha...maap la...mud nk buat mkn² jemput kawan² mmg kelaut pulak!heeeeee...bnyk faktor! satu bajet pon tadek....sbb bajet dah bnyk dibuang ke seberang!haha..pastu mcm, kesian kt mak pon ada...dah dia sorang je yg nk masak..mmg la aku akan tolong..tp selalu nye kalo ktrg buat mkn² mesti nk buat hari sabtu..sbb ahad boleh rest memandangkan isnin tu keje! so bila dah buat sabtu preparation nye mesti dari jumaat..dah kan masih hari bekerja tu! sah² la org tua nk kene buat sorang² dulu keje sebelum aku balik kan? so mcm alahaiii...kita closehouse je la thn ni yer..thn depan InsyaAllah..kalo umur panjang ada rezeki lebih kita buat makan² yer...maap la kwn² yg req nk mkn mcm² kt umah noba tu..tk dpt la nk mentunaikan permintaan korang!huhuhu....

Ckp psl raya..sbnrnya aku nk citer psl raya aku kt jakarta thn ni! waaaaaaaa sedeyyyy weiiii......sedih sbb ape?? plan mcm2 ni dari KL nk gi sana gi sini tapi bila dah smpai sana sumenye terbantut sebab satu je mende ni... jem!!!aku heran kt sana tu jem dia! siyess laaaa....dengan moto² yg luar biasa bnyk..kete lagik!adoiii...perjalanan 2 jam boleh jadi 6 jam!huaaaaa..stresss rasaaa!! so adlh sngt no point ktrg pegi berhari² kalau tk dpt nk berjalan mana pon! bkn la tk gi mana² ..pegi tu pegi..tp mcm sume pon lari plan laaa...

ok meh nk citer...raya 1st ok kt umah..lepak² mkn² gether² ngn sume ahlil kuarger..then 2nd tu kalo ikot plan ktrg akn gi ziarah ke kubur nenek... lepas tu raya ke3 patutnya akan ke puncak (errm, kalo kt mesia tmpt ni mcm cameron la) .. esoknya balik dan lepas tu aktiviti mensoping smpai la hari balik! tapiiiii....bila dah dgr jem sana jem sini..so sume plan adalah cancel! huaaaaaa..meraunnngg hati mak nokkk!!!! sudahnya..smapi raya ke2 msh dirumah ..n pergi ziarah kubur nenek pon raya ke3!!hukhukhuk...last² ktrg plan jgk nk gi jln²..so decide nk gi Ancol @ Dufan ..so ok la..last aku gi tmpt ni ms umur 8 thn! kecik tk tau ape lagi..dan tiba² hati pon melonjak keriangan la!hahaha..sbb nk gi bersoka ria kan!! mmg best!! tmpt nye ala² mcm genting tp lagi besar dr genting & permainan pon lagi bnyk..even ktrg pon tk dpt habis pusing pon tmpt tu,,dh permainan dia pon mengerikan dari yg biasa jgk la..tk snggup aku nk pusing² tergolek² bdn!huhu..yg tak bestnye adlh...tix msk mahal weihhhhhhhhh..siyeesss mahal!!! bila dah convert sorang dlm RM80..huaaa!!nangesss rasanya aku nk kuarkan duit juta² aku tu! tp bila mengenangkan dah smpi kt tnpt tu nk buat cane! layannn kan aje la..wpon dlm hati ni mcm nk nanges!!

..ni ahlil rombongan ktrg hari tu..all kezen la..mak² bpk² tk ikot..

noba, ko gemsss disitu!hahhaha...baju ni la spoil! beli saiz besar sngt! ;p ;p


muahaha..see!baju tu besar okeh! :p  eh, tgk pic ni..br perasaan..ank aku sorang tu dah besar!! hewhewhew

"histeriaa!!!" ni mende ni ade kt genting! tp stlye lain sket..kalo kt genting naik selo pastu turun berdesyum laju kan? tp yg ni naik2 terus berdesyummmm smpai atas!!maakk...tatott!!yg tk penah naik mende ni adik aku sorang je..so, yg kene teman dia..abg2 sepupu dia la..harap aku?? tk payah la!!serreeemmm deyhh!! 

yihaaaa...mende ni mmg aku suka!hahaha...nk ajak naik ripit 18 kali pon boley! :p


ok dah!lets jom balik! memasing dah kepenatan! sore pon dah ala2 nk ilang jek..jerit sakan sngt! padahal naik ape jeerr!beselah..ober kan!heehhe..

errm, ni baru sket! jap2 lagik kalo rajin aku update cite bandung lak!  now nak layan trilogi cinta 2 dulu! hehehe


No comments:

Post a Comment