Thursday, December 9, 2010

| detik permulaan |

Salam, hehehe..ari ni genap 3 hr sy buat 'penghijrahan'..hehehe, apekah?Alhamdulillah, Tuhan dah bukakan pintu hati ni utk berhijab..~Syukur pdMu Ya Allah~Moga hati dan iman ini tidak mudah goyah untuk melaksanakan amanat Mu itu~

Hari pertama jejak kaki ke opis..huhuhu, tak tau nk gambarkan perasaan tu cm ne..mcm2 ade dm kepala ni..persepsi org2..pandangan org2..aihhh, tak tentu arah jap nk jalan cm ne!huhuhu..nk kate festime bertudung tu tak la..bese dah..tp mungkin environment dah berbeza..tk sama la kot ms zaman2 belajar dulu..

Well, meh nk cite gelagat2 teman sekerja cik noba ms hari pertama tu..yess, ofkos ramai yg terkaget~lalallalalala...yer yer..sy nova!!adesss, ada yg tidak dpt mengecam ropa paras ku ini..muhahahaha...tak kurang yg dtg ke workstation dan ucap tahniah..haaha, mcm perantin je nk bertahniah2 bagai...malu ke?tak lah..tk tau nk express my feel!tu belom lagi yg bagi mcm2 pujian..doa2 itu juga..ehehe, time kasey la cik noba ucapkan yer..cik noba sngt hargai semua ucapan dan doa kalian...trima kasey bnyk2 atas perhatian kalian pd diri ini.. :)

Oppps, lupa lak nk cerita..bibit2 bermulanya kenapa ciknoba tergerak hati nk berhijrah~heheehe, 1st..semestinya semua ini dr hati..keduanya, uwaaaa..bonda dan ayahnda cik noba suday berjuta2 kali menyebutkan tentang hal yg 1 ini..tp ms tu..ku lalalallalalala aje..mungkin masa tu hati ni belom telus lagi nk buat sume2 ni..hehhee, dan skrg..Alhamdullilah!!
haaa..nk jadikan cite, sume org pon tak tau niat suci murni ku ini..sape2 pun tak tau..my family pon tau ms nk kuar pi keje ari rabu tu..kecuali my bonda la..sbb die sngt pelik on monday kuar ngn dia tu cik noba ni beria benar beli tudung la..anak tudung la..bila dia tanya..kata kawan kirim!aahahaha..last2 balik umah die tnye lagi..'ko nk bertudung ke'..then cik noba jawab..yer!!mak sponsor la tudung!wakkakakakaka~beress katernye!!yess i like!! :)

hmmm, tu family..kwn2 opis..BFF sume tak tau..huhuhu..bukn tk nk kasi tau..kalau boleh biarlah semua tu dtg dari hati sndri..tol tak?so, bila sume kawan2 tak tau..makanya, itu muka terkulat2 sudah keluar..hehehehe...exp kksya!hahahha..muka sngt tak boley bla ms jumpe dia pagi tu..ngahahhaha..terus snap pic..then upload FB!!wahhhh...senang koje den..msk FB sume taw suda..tkde la cik noba nk tertunduk2 ayu jalan!hahahahha..coppp, pic profile pon sudah tukar jugek!haha..mula2 ingt nk mula ms bulan ramadhan ari tu..tp hati ni mcm tk berapa sngt..so trus kat thn depan la..senang!eh, tb2..teringtkan awal muharam da nk dkt..so ape la slhnye kan kalo amik berkat hari baik bulan baik ni kan... :)

heeeeee, satu lagi saprais nye..kk hans pon jugek buat penghijrahan..Alhamdullilah! cik noba feeling die nk pakai tudung lepas bersalin..ropanya die pon mengambil hari baik bulan baik ini jgk..hehe..yg kesahnye skng ni..sume ingt die folo cik noba~hmm, ade gak yg kata kami pakat sama2..aihhh, seriuss, cik noba tak pakat ngn kkhans..& kkhans pon bukan folo cik noba jugak..sume nye dtg dr hati yg ikhlas..sume jadi cm ni sbb kkhans br msk opis ari ni..tp tak kesah la...bila2 pon die nk msk opis..perluke ade kate2 yg begitu..aihh, tu la kan..kalo nk dgr kata2 manusia ni..smpai bila pon idup kita tk kan senang..so lalalalalla kan je la~satu lagi, cik noba tak paham ngn manusia yg suka memerli atau bhs kasarnye menganjing!!*amik ko!!* nape ekk???bukan ke sepatutnya..menda2 baik ni diberi dorogan..semangat dan doa yg baik2..ni tk..tb2 je post kt FB psl ragam2 org bertudung~tiba2 okey..motip sngt la mcm tu..tk baik taw~cik noba ni tk la baik sngt..tp patutnye org2 cm ni die kene tgk diri sndri tu dulu kot...hmmm~donia..donia!!

uhuhu..ter emo seketikan kann~ye lor..panasss je hati ni tgk org cm ni!!aihhh~ok abaikan!!citer psl tudung lak..hahaha, yes lahh, my bonda sudah kuarkan stock tudung die yg lama2 tuh..maklumla skng ni sume men sarong je tudung die..so yg lama tu msk 'muzium'...so, cik noba pon per lagik..haha, abes sume ku punggah!heheheh..amik mn y berkenan je..ober2 tak mo!hehehe..nnti kalo ade rezeki lebih br cr yg lain! :)

heee..ok, cukup smpa disini laporan untuk hari ni..lain ms kita jumpa lg..hihii~adiossss... :))

5 comments:

  1. uik uik..owhoooo~awk pengikut sayer yer...hihihihi~welkam hot mama!hehehehe :) :p

    ReplyDelete