Thursday, November 15, 2012

:: dua tahun sudah berlalu ::

~salam maal hijrah~
moga tahun mendatang dpt memberikan keberkatan kepada kita semua..huhu
bila msk thn baru hijrah ni, dlm kepala ni tetiba je teringat pd memori 2 thn lepas. ;)
Syukur Alhamdulillah atas nikmat dan kesempatan yg diberikan olehNya...penhijrahan yg amat bermakna utk diri ini :) moga aku terus dan terus berusaha utk memperbaiki segala kekurangan yg ada pd diri ini.. InsyaAllah :)

:) hehehe...ayu..kudus sngt ni pic ni!ekekkeke..


cuti² maal hijrah hari ni seharian kekunun nk abiskan novel ni...tp tengah sedap² layan, bonda ajak pi giant pulak..haiyaaaaa...so kene follow la req ortu tu kan..pungpangpungpang  dok dlm tu petang jugak la baliknya..spoil tawwww niat nk abeskan novel ni..haha..sbbnye setakat ini novel dari hasil nukilan acik lana mmg tk pernah menghampakan aku! so semangat nk membaca novel adalah kembali berkobar²!hahaha.. 


ni ape kes?? punca adik aku ni!!haha..dia req nk mkn macaroni goreng! memula dia req macaoni bakar kt kakak dia..tp ingt kakak dia nk layan ke?hahaha,..bnyk mende & brg kot nk kene beli kalo nk buat tu..so last² kakak dia layan buat makanan diatas tu je!haha..sebb sngt senang dan mudah!hihihi..abes ko satu kuali dia mkn sorang jekkk!!aku dpt mkn sepiring tu jehhhh..cissss! tp tk pe la..dari terbuang kan!berbaloi-baloi laa aku penat² buat kan! :) :)

ok meh nk sharing recipe; utk stgh paket macaroni tu aku guna 1bj bawang kuning, 3ulas bwg merah, 2 ulang bwg putih..semua bawang tu korang potong dadu jek...lepas tu tumis smpai wangi..then bila da wangi boleh msk ayam cincang ramly tu..hat ni ikot korang la nk bnyk ke sket..hehe..bila ayam tu da msk..msk kan sos tiram dlm 2 sudu besar..sama² dengan tomato puri..yg ni pon ikot la citarasa memasing..kalo nk bnyk kuah letak la bnyk..kalo nk sket letak sket asalkan ada rasa tomato tuh! :) ok..then kaco smpai tomato tu masak n naik bau..lepas tu letak sket serbuk oregano, lada hitam n garam..kasi la gelegak sket then boleh la korang msk kn macaroni yg dah direbus dulu tu..kacau sebati last sekali msk kn karet!utk sayur ni boleh la kalo nk tmbh yg lain jugak..kalo rasa nk letak mushrum pon sodap jgk..capsium pon boleh..lagi best! tp yg ni aku letak karet je la sbb memandangkn adik aku tu bukan pemakan sayur yg tegar..jadinya karet pon dah kire bagus kalo dia termakan!ahhahaha..bila da msk karet..kacau smpai agak2 karet tu dah masak..lepas tu tutup api..haaa, siapla rona roni macaroni tu! hihihi..sonang kan? lima minit siap dah!hahahahaha..ok selamat mencuba! 

ok adiosssss :)

No comments:

Post a Comment